vineri, 11 octombrie 2013

Familia mea. Lecţia 7: Proiectul final



 Proiectul final se cere adaptat la condiţiile pe care le aveţi. Lăsaţi imaginaţia să lucreze şi fiţi ÎMPREUNĂ. Consultaţi şi copii, rugaţi-vă, faceţi brain-storming şi vedeţi ce lucruri frumoase pot ieşi.

Ca idei, eu vă împărtăşesc ce şi cum am făcut noi.
Proiectul final „Familia mea” a cuprins 2 secţiuni principale, cu mai multe componente:

1.       Expoziţie pe perioada întregii veri, cu elemente realizate de cele 3 grupe de copii:
a.       5-7 ani: „Familia Floricelele Domnului” – poze cu copiii din grupă, familiile lor (au adus poze în măsura în care au avut, le-am fotografiat şi apoi le-am imprimat) şi lucrările pe care le-au realizat pe parcursul proiectului;
b.      8-10 ani: „Familia Brăduţii Domnului” – ibidem.



c.       11-13 ani: „Familia parohiei noastre”:
-          poze vechi, adunate de prin sat, cu bunicii şi străbunicii noştri;
-          poze realizate pe parcursul proiectului, cu membrii parohiei; micile portrete au fost aşezate în ordinea numerelor de casă;
-          poze de grup cu membrii echipei;
-          lucrări şi obiecte realizate de echipă în timpul proiectului (arbori genealogici, cruci, desene, diplome câştigate)






2.       Spectacol:
a.       cuvânt introductiv cu explicarea proiectului şi a expoziţiei
b.      sceneta „Iosif şi fraţii săi” http://hristosimpartasitcopiilor.blogspot.ro/2013/02/familii-din-biblie-sceneta-iacov-si.html
c.       cântece şi poezii având ca tematică familia, ţara şi neamul.

 Un filmuleţ cu pregătirea, expoziţia şi spectacolul – prezentare făcută în cadrul festivităţii de închidere a anului catehetic:



Cu această prezentare am încheiat anul închinat familiei în parohia noastră. Bucuriile şi rezultatele au fost multe, iar feed-back-urile foarte bune.
Nădăjduiesc ca acest ghid să vă fie de folos şi să vă dea curaj să încercaţi să faceţi ceva pe tema familiei în parohia voastră.
Preoteasa N.

Despre unitatea tematică "Familia mea ortodoxă" şi celelalte lecţii, aici.

Niciun comentariu: